søndag den 12. august 2012

Lady's Circular Cape

Da min mor og jeg var på Kreativ Hobby Messe i Roskildehallen i marts i år,
forelskede hun sig i et af de udstillede sjaler. Da man kunne købe sjalet færdigstrikket,
var dette en mulighed, men jeg foreslog alligevel at hvis hun købte garn og opskrift, så
kunne jeg strikke et til hende i stedet.
Nu, efter meget mere arbejdstid end forventet, er det færdigt. Jeg er egentlig ret stolt
over resultatet, da det er første gang jeg har strikket et så stort strikketøj færdigt.
Og samtidig er det første gang jeg har strikket efter et mere kompliceret mønster som
dette.

Det fulde sjal ser således ud
Detaljen langs kanten ses tæt på her
 Og her vises den midterste del lidt tættere på


Opskriften på sjalet er fra bogen "Victorian Lace Today".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar