tirsdag den 12. november 2013

Afslappet kjole

Mit seneste projekt til mig selv er denne kjole med lomme foran.


 Jeg fandt mønsteret i et Burda easy blad. Selvom jeg har syet en del, er det meget lækkert
med en udførlig billede guide til projekterne, så er man sikker på at man har fat i
teknikkerne. Og jeg sparede en del tid på fordi det ikke var nødvendigt at prøve sig frem til den korrekte løsning.

Jeg har lavet et par små ændringer. Det var meningen at lynlåsen skulle syes fast på ydersiden,
så man kunne se hele lynlåsen, men jeg synes det var pænere at have lynlåsen på indersiden. Dette var dog nemt at ændre.

Kjolen strammes ind i bunden med en anoraksnor, for at denne kunne sidde nogenlunde stramt
og stadig være behagelig at gå i, har jeg udskiftet halvdelen af anoaraksnoren med elastik,
således at den del af snoren der er inde i kjolen er elastik og dermed giver sig samtidigt
med at den giver den oprindelige form.

Der er pyntestikninger på de fleste af sammensyningerne, så de ser pæne ud. Jeg har valgt at bruge den med bælte i taljen, da modellen er temmelig løs ellers.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar