tirsdag den 27. november 2012

Puder

Til min svigerindes fødselsdagsgave måtte der lige laves disse puder også. De passer godt nok ikke sammen med opbevaringslommerne jeg også havde lavet til hende, men min bror havde sagt at de manglede puder, og at de gerne måtte være lilla. Så jeg fandt stof frem der var lilla og satte i gang.


Jeg lavede to af denne slags, havde egentlig tænkt at der skulle være tre, men båndet der er syet på i samlingen kom i vejen under klipningen af stof, og dermed var der ikke nok bånd til tre. Jeg burde måske lære at rydde lidt bedre op på arbejdsbordet inden jeg går i gang med saksen.


Herover er et nærbillede af puden ved samlingen af de to stofstykker. Jeg har af uransaglige årsager fået vendt puden på hovedet, heldigvis er puden dog syet korrekt, så den mønsteret vender den rigtige ved når vendeåbningen vender nedad.

Da der også skulle være nogle lidt mere rolige puder, valgte jeg et uld-design, inspireret af en pude set i en netto-tilbudsavis.

 Knapperne der holder puden flad er betrukket med samme stof som de mindre puder vist ovenover, således at det passer lidt sammen.


Den eneste ulempe ved disse uld-puder er, at de er i uld. Hundehår sidder utroligt godt fast i dem, dette tænkte jeg dog først over efter valget af stof havde fundet sted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar