mandag den 24. december 2012

Glædelig Jul

Jeg vil lige ønske alle en glædelig jul.

Jeg holder jul hos mine forældre, og de har en del kreativ julepynt, jeg misunder, og endnu ikke har haft held med / tid til at genskabe. Jeg har lånt mine forældres kamera, så billederne er af bedre kvalitet end hvad min telefon ellers plejer at levere.

Min mor er rigtig god til at lave juledekorationer. Dette stykke bark er fremme hvert år, og i år er dette dekorationen der skal på julebordet.


Min mor har også stået for dette patchwork hjerte. Jeg har selv påbegyndt et, men synes ikke rigtig det bliver lige så godt.


Min farmor har leveret disse nisser lavet i fimo ler. De blev vist givet i  bytte for en gris. Jeg skal have taget mig sammen til at få lavet nogle a disse, for jeg synes de er så søde når de kommer frem i vindueskarmene.


Og dette broderi har hængt samme sted så længe jeg kan huske. Min bror og jeg havde værelser lige ved siden af hinanden da vi var små. Dette broderi hang på væggen mellem vores døre. Det er et min mor har lavet.


Og som det sidste billede, er det da julens grantræ. Vi får først træet ind den 23. december, og pynter det om aftenen. Træet er fra haven, fældet af min far, som sædvanligt lidt for højt, så noget af toppen er skåret af.


Træet er pyntet med de de kugler der nu var til rådighed, dog flest i blå og sølv. Og som sædvanligt, er der sat levende lys på, så de store hunde (2 labrador) er forment adgang til den bagerste del af stuen når der danses om juletræet og efterfølgende pakkes gaver op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar