tirsdag den 11. december 2012

Strikket sweater

Så blev det endelig rigtig vinter. Ikke at jeg er specielt glad for al den sne, der nu er faldet, men det blev alligevel lidt mere julet, nu når der er hvidt overalt.

I anledning af denne kulde har jeg strikket en sweater til min brors hund, Mia. Sweateren var stort set færdig allerede i Januar, da de fik Mia, der manglede bare at blive strikket ben i den. Men da hunden var alt for lille til sweateren dengang blev den efterladt i kassen med ufærdige projekter og jeg strikkede en mindre en i stedet.


Billederne her viser min hund iført sweateren. Da jeg ikke havde min brors hund tilgængelig måtte min lige tortureres. I modsætning til min brors hund, har min hund underuld, så det er sjældent nødvendigt at pakke ham ind. Men han har samme størrelse som Mia, dog lidt tykkere, men det er Mia ved at komme efter.

Jeg beklager billedkvaliteten, men billederne er taget med min telefon, som ikke altid virker helt optimalt.

Sweateren er strikket efter en opskrift fra Drops, i Merino Extra Fine, som er et rigtig blødt garn. Det fremgår måske ikke helt tydeligt, men der er snoninger på sweateren, og dette er mit første projekt der lykkedes med snoninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar