fredag den 7. december 2012

Malede billeder af hunden

Jeg fik lige taget lidt billeder af den "kunst" mine forældre har hængende i stuen.


Billederne er fra mit billedkunst projekt i 3.g, så de er fra 2007. Jeg kan ikke huske hvad temaet til projekterne var bestemt til, men kan huske at næsten alt kunne laves indenfor det valgte tema.


For at lave disse billeder har jeg taget et billede af Nala i profil, og derefter manipuleret de i et billedredigeringsprogram, ved at øge kontrasten. Dette gav et billede hvor man nemmere kunne skelne mellem de forskellige farve nuancer, og dermed kunne jeg tegne streger der markerede overgangene.


Herefter har jeg valgt to farver, og en hvid, og fortyndet farverne næsten helt op til de lyseste felter og derefter tilpasset det så den rene farve kunne bruges til de mørkeste felter.

Da billederne var til billedkunst, skulle der være lidt kunst over det, derfor er det sat op med den ene hund der kigger på en anden hund (her har jeg bare spejlvendt billedet) og den anden hund kigger på et poteaftryk. Hvis jeg ikke husker helt forkert er poteaftrykket også lavet ved at tage et billede af hunden, dens pote forstås, og optegne omridset af trædepuderne.

Hunden på billederne er mine forældres labrador, Nala, som var "min" hund da jeg boede hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar